Onze klant gelegen in Beernem is op zoek naar een Assistent Transportplanner in het kader van de groei van de firma. Is deze functie jou op het lijf geschreven? Lees snel verder.
Als hulp planner distributie is het jouw doel om transportorders van de klanten in samenwerking met de chauffeurs optimaal op te volgen, eventueel te herplannen of via tweede ritten in te plannen
Je optimaliseert de werkverdeling van de distrbutiewagens
je geeft de chauffeurs hun opdrachten door en bent het aanspreekpunt voor hen
Je verzekert een verbindende communicatie met de distributiechauffeurs en collega's op het operationeel platform
Je werkt dagelijks van 10 uur tot 19 uur
Je onthaalt de chauffeurs aan de balie
Je staat in voor de opmaak en het aanpassen van transportopdrachten in het TMS systeem
Bedrijfsinformatie
Onze klant is een familiebedrijf dat constant streeft naar kwaliteit, innovatie en groei. Het bedrijf staat in voor het invullen van de totale logistieke behoeftes gaande van internationale transporten met volle vrachten, uitzonderlijk vervoer, tractie, transport van gevaarlijke goederen, warehousing tot distributie op palletniveau en dit in het grootste gedeelte van West-Europa.
Jouw profiel
Naar welk profiel is onze klant gelegen in Beernem op zoek voor hun openstaande vacature van assistent planner?
Je bent in het bezit van een graduaat diploma: Transport & Logistiek of je hebt reeds enkele jaren ervaring in de transportplanning
Een junior profiel komt zeker ook in aanmerking
Je bent bereid om de nodige opleidingen te volgen om mee te zijn met de nieuwste methodieken
Je hebt een proactieve en klantgerichte werkhouding
Je beschikt over sterke MS Office skills
Je werkt discreet, efficiënt en nauwkeurig
Je hebt zin voor verantwoordelijkheid
Je hebt oog oor kwaliteit en veiligheid
Naast het Nederlands beschik je over een goede basiskennis van de Franse en Engelse taal
De opvolggegevens van de activiteiten registreren
Afwijkingen vaststellen
De activiteiten van een wagenpark organiseren en plannen (toewijzing, onderhoud, ...)
Klachten registreren
De klant naargelang het type incident oplossingen voorstellen (breuk, vertraging, panne, ...)
De routes van de chauffeurs organiseren en plannen
Internationale transportprestaties opvolgen
De behandeling van bestellingen voor goederenvervoer over de weg organiseren volgens de orders van klanten
De activiteiten van het personeel opvolgen en nakijken (rijtijden, geldigheid van de attesten, ...)
De databestanden (chauffeurs, wagenpark, opdrachtgevers, …) up to date houden
De uitvoering van het transport opvolgen of controleren
Problemen identificeren en bijsturen
Administratieve en budgettaire formaliteiten vervullen die verband houden met het transport (terugkeer van route, leveringsbonnen, opvolging van de reglementen, ...)
De dagplanning van de chauffeurs opstellen en bijwerken
Het dossier voor het wegvervoer samenstellen en de documenten bezorgen aan de klanten, chauffeurs, ...
Technische ondersteuning bieden aan de chauffeurs in geval van panne, ongeval, ... (wijziging van reisweg, reistijd, ...)
Aanbod
Wat mag je van onze klant gelegen regio Brugge verwachten?
Een job optie vast na de uitzendperiode of onmiddellijk een vast contract afhankelijk van jouw persoonlijke situatie
Een competitief salaris volgens kennis en ervaring aangevuld met een tal van extralegale voordelen
De mogelijkheid om opleidingen te volgen
Je komt terecht in een stabiel bedrijf met groeipotentieel
Je wordt tewerkgesteld op een moderne werkplak in een familiaal bedrijf
Het bedrijf is zeer goed gelegen en dus vlot bereikbaar